Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Υλη «βουνό» σε χρόνο - ρεκόρ για τους μαθητές της Α' Λυκείου



Υλη «βουνό» σε χρόνο - ρεκόρ για τους μαθητές της Α' Λυκείου
Να ολοκληρώσουν σε χρόνο-ρεκόρ και, για πρώτη φορά, ολόκληρη τη διδακτέα- εξεταστέα ύλη της Α΄ Λυκείου καλούνται ξαφνικά μαθητές και εκπαιδευτικοί.
Ο λόγος είναι διπλός: Αφενός οι φετινές προαγωγικές διεξάγονται για πρώτη φορά με το σύστημα της τράπεζας θεμάτων, γεγονός που αναγκάζει τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν την εξεταστέα ύλη στο σύνολό της. Αφετέρου, η γνωστοποίηση της ύλης μόλις στις 13 Φεβρουαρίου υποχρεώνει τους μαθητές να διαχειριστούν έναν τεράστιο όγκο μαθημάτων σε ελάχιστο χρόνο καθιστώντας πρόχειρη, αν όχι προβληματική, τη γνωστική διαδικασία.

Οι φετινοί μαθητές της Α΄ Λυκείου θα είναι οι πρώτοι που θα δώσουν προαγωγικές εξετάσεις μέσω της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Εκπαιδευτικοί αλλά και μαθητές διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στον καθορισμό της εξεταστέας ύλης, καθώς λόγω του νέου συστήματος προαγωγικών εξετάσεων είναι υποχρεωμένοι να την ολοκληρώσουν. Ως εκ τούτου, αρκετές σχολικές μονάδες έχουν... ανεβάσει ταχύτητα όσον αφορά στις παραδόσεις των μαθημάτων, με αποτέλεσμα να γίνονται βιαστικά και οι μαθητές να μην μπορούν να αφομοιώσουν σε βάθος την ύλη.
«Τρέχουν» οι καθηγητές
Οι φετινοί μαθητές της Α΄ Λυκείου θα είναι οι πρώτοι που θα δώσουν προαγωγικές εξετάσεις μέσω της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Σε σχολικές μονάδες όπου για διάφορους λόγους η ύλη κάποιων μαθημάτων έχει μείνει πίσω, οι καθηγητές «τρέχουν» να την ολοκληρώσουν, καθώς το 50% των ερωτήσεων στις προαγωγικές εξετάσεις θα αντληθεί από την τράπεζα θεμάτων.
Μέχρι και πέρυσι, η ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης ήταν μέχρι κάποιο βαθμό στη διακριτική ευχέρεια του κάθε καθηγητή. Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι από φέτος, ο βαθμός των τριών τάξεων του λυκείου θα συνυπολογιστεί στον γενικό βαθμό πρόσβασης για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Το μέτρο αφορά τους μαθητές που φοιτούν τη φετινή σχολική χρονιά στην Α΄ Λυκείου και θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές το σχολικό έτος 2015-16. Ο πρόεδρος του Κέντρου Μελετών της ΟΛΜΕ, Παύλος Χαραμής, ανέφερε ότι οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο μέσο μιας διπλής πίεσης. Από τη μία, αναφέρει, η διοίκηση της εκπαίδευσης ζητά να προφτάσουν οι καθηγητές να ολοκληρώσουν πάση θυσία την ύλη που σε κάποιες περιπτώσεις είναι αδύνατον και, από την άλλη, οι μαθητές λένε ότι δεν μπορούν να αντέξουν σε αυτούς τους ρυθμούς και δυσκολεύονται να την κατανοήσουν.
 
 ΠΗΓΗ: ethnos.gr